STUDIE NAPOVÍ, JAK ŘEŠIT DOPRAVU U PRADĚDU

Větší plynulost silniční dopravy během ranní a odpolední špičky u hotelu Praděd. To je zadání dopravní studie, na kterou město Jeseník vyhlásí výběrové řízení formou uzavřené výzvy. Termín samotné realizace následných opatření ovlivní vítězná varianta.

„Studie by měla být hotova během dvou až tří měsíců od podepsání smlouvy s jejím zhotovitelem. Její výsledek nám pak ukáže, kterým směrem se máme vydat. Zda to bude kruhový objezd nebo oddálení od sebe dvou blízkých křižovatek či úprava přechodů pro chodce,“ vyjmenoval možné varianty místostarosta města Václav Urban. Smyslem je, aby vhledem k narůstající intenzitě dopravy vybraná varianta komplexně řešila dopravní situaci v této lokalitě s výhledem na minimálně 20 až 30 let. „Nutno podotknout, že podrobněji se touto dopravní závadou zabýval generel dopravy z roku 2003, který již může být přežitý,“ poznamenal Urban. Výsledkem dopravní studie se pak budou zabývat dopravní komise a komise pro rozvoj města, rada města a následně zastupitelstvo. „Přikláněl bych se i k možnosti veřejného projednání,“ sdělil místostarosta města. Kdy dojde k samotné realizaci dopravních opatření však nelze předem určit. Termín realizace bude totiž přímo závislý na zvolené variantě, zda bude mít vliv na územní plán města nebo ne. „V případě maximalistické verze půjde o znatelný zásah do parku na náměstí Svobody. S CHKO Jeseníky jsme již jednali a tato varianta je nyní, na rozdíl od minulosti, přípustná. Předpokládáme však, že variantní řešení, která vzejdou z dopravní studie, by měla být co do rozsahu menší než maximalistická verze,“ vysvětlil Urban.

Vybraná varianta ovlivní i tok peněz na tuto investiční akci. „V případě budování kruhového objezdu by měl větší část nést kraj. Pokud stačí posunout chodníky nebo přechody pro chodce, tak financování půjde za městem,“ uzavřel místostarosta města Václav Urban.

Autor a foto: TZ

11 Responses to STUDIE NAPOVÍ, JAK ŘEŠIT DOPRAVU U PRADĚDU

  1. Karel Micanek napsal:

    Pokud si pamatuji, tak velmi dobré řešení navrhuje náš občan Ing. Jirka Bac. Nevím proč město zase vypisuje nějakou soutěž, to se ta Bacova studie nelíbí?

  2. Petr napsal:

    Nejpropustnější je samočistící Rondel (kruhový objezd), ale nesmí se tam dát iniciativně semafory, jak to mají v Havířově u nádraží (okopírováno z Varšavy). To pak ztrácí smysl.

  3. Petr Novotný napsal:

    Studie by se měla hlavně zamyslet nad dopravou v Jeseníku jako celkem a ne vypíchnout jen jednu křižovatku. To je spíš krátkozraké. Zamyslet se, proč je takový provoz na daných místech, jakým způsobem jej řešit např. odklonit na obchvat apod.

  4. XY napsal:

    Parčík na starém autobusáku = jesenický Sherwood, fakt žádná škoda…

    • redakce napsal:

      Škoda celého parku by samozřejmě byla, ale při maximálním využití “záhonu” před Sobolem, jsou v ohrožení maximálně dva – tři stromy. JF

  5. Jiří napsal:

    Jednoduché a levné je zákaz odbočení vlevo při sjezdu od Alberta

  6. redakce napsal:

    Budu se jen opakovat, ale za mne okružní křižovatku! Zamítnutí argumentovat zásahem do parčíku na nám Svobody, když po celém Jeseníku “kácíme” stromy jak smyslů zbavení a nové nevysazujeme je pokrytectví. A ubylo by zeleně? Jsme to “město v srdci hor”, tak proč nebýt originální a nezasadit za pokácené stromy doprostřed nového kruháče vzrostlou lípu? Naše děti a jejich děti to ocení. Jiří Fanta

    • Petr Novotný napsal:

      Souhlasím rondel je nejoptimálnější. Je očividně nelogické v místě, kde silnice má 7 m udělat ostrůvek a hned na druhé straně nechat 9 m silnici o třech pruzích s přechodem. Co se týče zeleně, ta opravdu ubývá, na netu koluje foto náměstí z ptačí perspektivy a myslím, že víc zeleně mají lidi na oknech. Doprava kromě obslužné prostě do centra města nepatří, ale to co je v Jeseníku dnes je už dědictvím našich otců. Už jen ta pitomost, kdy každý kdo jede na ul. Školní od tzv. tržnice ul. Tyršova krouží po náměstí TGM.

  7. Adam napsal:

    Chce to ještě víc zúžit vozovku a široké chodníky! Hodně široké chodníky!!!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.