Jan Škoda – Masaryk Racing Days 2025

Kdy: 5.9 – 7.9.2025

Kde: Brno

Co: Masaryk Racing Days 2025

První zářiový víkend tradičně láká fanoušky rychlých aut do Brna na závody Masaryk Racing Days, na jedno z nejprestižnějších motoristických setkání v České republice. Nejinak tomu bylo i v letošním roce.

Masaryk Racing Days se již od svého vzniku v roce 2013 stal neodmyslitelnou součástí motoristického kalendáře v Česku. Řadu let býval součástí i závod evropské série BOSS GP, při kterém na okruhu závodily monoposty F1 nedávné minulosti. Už v minulém roce však byl představen nový formát jízd F1, na trati se nezávodilo, ale jezdci představili své drahokamy při předváděcích jízdách. Letos byly lákadlem pro diváky tři monoposty. Dva shodné vozy F1 Arrows A22, se kterými se v roce 2001 proháněli Jos Verstappen (otec čtyřnásobného šampiona F1 Maxe Verstappena) a Enrique Bernoldi. A jeden monopost IndyCar Reynard 2KI s motorem Chevrolet z roku 2000 po Oriolu Serviovi. Překvapivě za volantem s Alešem Gänsdorferem z týmu MR Racing / Ferstl Motorsport. K tomuto monopostu ještě pár zajímavostí. Serviá Oriol ze Španělska v roce 2000 se s tímto monopostem umísil nejlépe na 3. místě v Detroitu a v šampionátu skončil na15. místě. Původně byl poháněn motorem Toyota RV8E. Následně byl upraven pro použití v evropské sérii BOSS GP, pro motor Ilmor Chevrolet 265A a na palivo etanol E85. Tolik k monopostům nejvyšší kategorie.

Závodní víkend začal již v pátek dopoledne volnými tréninky a odpoledne již ostré kvalifikace. V sobotu a v neděli hned z rána jako první byly na pořadu kvalifikace a po nich až do večera následovaly závody jednotlivých sérií, dá se říct, závod za závodem. Na startovní čáru se postavili závodníci z celého světa, kteří se utkali o prestižní vítězství ve svých kategoriích, od historických automobilů po moderní sportovní vozy. K nejnapínavějším patřily závody F4 CEZ a TCR EASTERN EUROPE.

F4 CENTRAL EUROPEAN ZONE

V této sérii závodí mladíci na prahu své kariéry a letos i s domácím Maxem Karhanem, bojujícím o titul. Před závodem ztrácel na prvního 35 bodů. Třemi druhými místy v Brně mohutně finišoval, ale nakonec zaostal v celkovém pořadí pouhých devět bodů na druhém místě za prvním Gino Trappem.

TCR EASTERN EUROPE

Šampionát TCR Eastern Europe je zárukou tvrdých soubojů a tuto pověst potvrdil i v závodech v Brně. Za volant upravených cestovních vozů usedá řada českých závodníků, kteří patří ke špičce startovního pole, takže je komu držet palce. Nejlépe jsou na tom jezdci Adam Kout z Hyundai Janík Motorsport a Martin Kadlečík na Audi z Aditis Racing, kteří se stali hlavními kandidáty na titul v sezóně 2025. Adam sice byl v Brně v tréninku nejrychlejší a Martin až třetí, ale oba závody po velkém boji vyhrál Martin Kadlčík se svou audinou. Adam Kout před posledním závodem drží stále celkové první místo, ale jeho náskok se smrskl na pouhých osm bodů.

V závodech dalších sérií se představil Václav Šafář se svou formulí Dallara F320, který vybojoval bronzový stupínek v druhém závodě. V Brně také nesměl chybět stálý účastník brněnských závodů a několika násobný účastník závodu 24H LeMans Miro Konópka se svým žlutým speciálem Ligier LMP3.

Na závěr bych citoval slova výkonného ředitele společnosti Automotodrom Brno Miroslava Bartoše:„Masaryk Racing Days má dlouholetou tradici a jsme rádi, že diváci berou tento závodní víkend jako tradiční motoristickou událost začátku září. Opět se sešli ve vysokém počtu a myslím, že jezdci ze všech závodních kategorií jim za to nabídli skvělou podívanou.“ 

tz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.