Jan ŠKODA – Závod mistrovství Evropy Ecce Homo 2021

Kdy: 28. – 30.5.2021

Kde: Šternberk (CZE)

Co: Ecce Homo Šternberk 2021

(FIA EUROPEAN HILL CLIMB CHAMPIONSHIP)

Po měsíci se na trati Ecce Homo ve Šternberku opět závodilo. Tentokrát se do města na úpatí Nízkého Jeseníku sjela vrchařská špička, aby se ve třetím závodě podělila o body do evropského šampionátu. Oba úřadující mistři Evropy Christian Merli a Simone Faggioli, oba z Itálie, měli po jednom vítězství (v absolutním pořadí). Faggioli v prvním závodě v Portugalsku porazil Merliho o pouhých 32 tisícin sekundy. Ten však vyhrál následně ve Španělsku, i když bez boje. Celý Faggioliho tým po sobotní tréninku totiž skončil v „karanténě“.

Ve Šternberku se nezačalo ještě závodit a někteří dozávodili. To, když se na technické přejímce zjistilo, že benzínové nádrže u dvou vozů Lamborghini (Martin Jerman a Zdeněk Komínek) mají propadlou homologaci. Nakonec nejeli o evropské body, ale jen o body do České trofeje. Hůře však dopadl Martin Rybníček, který si na Ecce dovezl nový vůz KTM x-BOW GTX, který však není homologován na závody do vrchu a proto nebyl připuštěn k závodu (továrna KTM údajně o homologaci zatím jen požádala). Nakonec Rybníček s jedním z nejnovějších vozů nedobrovolně skončil jako předjezdec.

K vlastnímu závodu. V sobotu počasí jezdcům nic neusnadnilo, a tak někteří potrénovali na suchu, někteří na mokru a někteří do druhé tréninkové jízdy ani nenastoupili. Nejrychlejší byl v sobotu Ital Merli, před dalším Italem Faggiolim. Nejrychlejším českým jezdcem se stal Petr Trnka se svou zánovní třílitrovou Normou. V neděli se počasí umoudřilo a nikdo ze závodníků neměl nevýhodu v podobě mokré trati. V první jízdě dělilo od sebe oba Italy pouhých pět(!) tisícin sekundy. V druhé jízdě však Merli pořádně zabral a byl z toho nakonec nový traťový rekord v hodnotě 2:39,88 (předcházející z roku 2019 měl hodnotu 2:39,93). A také první místo v celkovém pořadí.

Souboj o nejúspěšnějšího domácího (českého) jezdce vyhrál Petr Trnka, který porazil Miloše Beneše o cca 1,5 s a celkově skončil na výborném třetím místě. Ve druhé jízdě dokonce vytvořil nový český rekord v čase 2:45,94, ale hned v následující jízdě o rekord přišel. Původní držitel Miloš Beneš si rekord vzal zpět časem 2:45,66 a nikoho nenechal na pochybách o svých kvalitách. Můžeme říct, že se jubilejní 40. ročník závodu Ecce Homo v rámci mistrovství Evropy vydařil, a navíc za účasti diváků, bez kterých si nedokážeme závody do vrchu představit.

V rámci „Evropy“ se jel i domácí šampionát v závodech do vrchu, který ovládl již zmiňovaný Petr Trnka se svou Normou, ale … Je tu jedno velké ALE. Před letošní sezónou se komise pro vrchy rozhodla změnit předpisy a do celkového pořadí v závodě započítávat pouze jednu ze dvou závodních jízd. Tak tomu bylo tady ve Šternberku i před měsícem, kdy se ve dvou závodech celkové pořadí určilo podle jedné, té rychlejší ze dvou jízd. Tentokrát rozhodoval o pořadí součet obou jízd. Takže zkráceně, odjely se tři závody v rámci mistrovství ČR a pořadí se určovalo podle různých kritérií. Vítězem ve Šternberku v kategorii „I“ byl vyhlášen Petr Trnka, ale podle kritérií daných před sezónou, by vyhrál Miloš Beneš. V kategorii „II“ by pak byla změna na třetím a čtvrtém místě. Jak se v tom má fanoušek vyznat.

Nakonec musím ještě pochválit pořadatele, jak za ztížených korona virových podmínek dokázali závod uspořádat.

ME – Přehled nejrychlejších zahraničních a českých jezdců (laické rozdělení).

Typ vozu

Vítěz Vůz Celkový čas

Km/hod*

Placka“

Christian Merli (ITA) Osella FA 30 Zytek LRM 5:21,448

174,709

(zakrytá kola)

Petr Trnka (CZE) Norma M20 FC Mugen 5:32,553

168,875

Formule“

Fausto Bormolini (ITA) Reynard 2KI 5:55,353

158,040

(odkrytá kola)

Martin Vondrák (CZE) Tatuus Formula Masters 6:12,232

150,874

Uzavřená“

DUBAI“ (POL) Mitsubishi Lancer Evo Berg Monster 6:30,300

143,893

(se střechou)

Dan Michl (CZE) Lotus Elise 6:19,530

147,970

* orientační (v=s/t)

MČR – Výsledky kategorie I. podle součtu dvou jízd a podle jedné jízdy

Vítěz Vůz Součet

Jedna

Petr Trnka (CZE) Norma M20 FC

1.

2.

Miloš Beneš (CZE) Osella FA 30

2.

1.

Petr Vítek (CZE) Osella PA 30

3.

3.

Václav Janík (CZE) Lola B03/51

4.

4.

Ferdinand Madrian (AUT) Norma M20 FC

5.

5.

Libor Neckář (CZE) Ligier JS 53 Evo 2

6.

6.

MČR – Výsledky kategorie II. podle součtu dvou jízd a podle jedné jízdy

Vítěz Vůz Součet

Jedna

Dan Michl (CZE) Lotus Elise

1.

1.

DUBAI“ (POL) Mitsubishi Lancer

2.

2.

Ivo Krampota (CZE) BMW M3

3.

4.

Karl Schagerl (AUT) VW Golf Rallye

4.

3.

Jan Miloň (SVK) Š-Fabia R5

5.

5.

Karel Stehlík (CZE) Mitsubishi EVO IX

6.

6.

#210 Piero Lottini (ITA) Osella Pa 9:90 nejrychlejší v kategorii historických aut.

#5 Miloš Beneš (CZE) Osella FA 30 držitel českého rekordu

#216 Denisa Bauerová Schneider (CZE) UVMV 1150 GT

#14 Simone Faggioli (ITA) Norma M20 FC tentokrát tahal za kratší konec a skončil v absolutním pořadí druhý za Merlim

#2 Fausto Bormolini (ITA) Reynard 2KI

#24 Libor Neckář (CZE) Ligier JS 53 Evo 2 multifunkční volant

#1 Christian Merli (ITA) Osella FA 30 letošní král Ecce Homo jak na krátké, tak i na dlouhé trati

#16 Sebastien Petit (FRA) NOVA NP 01 2

#22 Aleš Mlejnek Norma M 20

# Petr Trnka (CZE) Norma M 20 FC dosáhl na bednu

#34 “DUBAI” (POL) Mitsubishi Lancer Evo Beng Monster

#35 Ján Miloň. Š-Fabia R5 jpg

#200 Petr Tykal (CZE) MTX 1-03

#28 Zdenek Kračmár (CZE) Demon Car CM 1 000

#30 Dan Michl (CZE) Lotus Elise nejrychlejší auto se “střechou”

31-Karl-Schagerl-AUTVW-Golf-Rallye

Jan Škoda

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.