Jan ŠKODA – Masaryk Racing Days

Kdy: 7. – 9. 2018
 
Kde: Brno
Co: Masaryk Racing Days
První zářijový víkend vyvrcholila  automobilová sezóna na Masarykově okruhu v Brně. Po dubnovém Histo Cupu, červencovém Ferrari Challange  byl Masaryk Racing Days třetím automobilovým závodním víkendem v letošním roce na brněnském okruhu. 

A ne ledajakým víkendem. Celkem se odjelo sedmnáct závodních jízd, ve kterých se představilo okolo 250 závodníků. Nejatraktivnější sérií byl závod série BOSS GP, ve které se představují vozy F1. Sice trochu starší, ale pořád rychlé. A’t to byl vůz zn. Super Aguri  SA|06 z roku 2006 nebo Benetton B197 z roku 1997 nebo Toro Rosso STR1 z roku 2006. Právě posledně uvedený vůz drží oficiální traťový rekord. Ingo Gerstl s Toro Rossem zajel v loňském roce čas 1:36,065 s. V tréninku sice dokázal zajet čas 1:25,156 s., ale v obou závodech za tímto časem zaostal o cca 10 s., takže snad příští rok. V této sérii „Velkých otevřených jednosedadlových vozů“ (Big Open Single Seater cars – BOSS GP) máme zastoupení, Veroniku Cichou. Ta se svým vozem  Dallara GP2 před Brnem dojela ve své třídě  v nizozemském Assenu dokonce druhá a po Brnu byla na 6. místě celkově.
Dalším domácím jezdcem, o kterém se v Brně hodně mluvilo byl Václav Šafář. Pro  brněnský závod získal sedačku v  monopostu F3 stáje GT2 Motorsport Milana Galáše a Franz Wöss racing a svůj premiérový závod absolvoval ve stylu „Přišel, viděl zvítzězil“, ale nevyhrál. Šafář, který v monopostu F3 seděl poprvé, byl nejrychlejší v tréninku a první jízdu vyhrál. Dokonce i na stupních vítězů stál na nejvyšším místě. Jenže první jízda byla předčasně ukončena a konečné pořadí se stanoví podle pořadí dvě kole před přerušením. A v té době byl Šafář ještě těsně druhý. 
Dalo by se o benzínovém víkendu psát ještě více, ale raději dím přednost záběrům ze závodu. Závěrem snad jen tolik, že Brno se s letošními velkými závody rozloučilo úspěšně a na shledanou v příštím roce při dalších atraktivních závodech. 
Autor: JŠ
« 1 z 2 »